Siirry sisältöön
Selkotunnus.

Asiakasmaksut

Lähetämme sinulle maksuista laskun jälkikäteen. Sosiaali- ja terveydenhuollon maksuja ei voi maksaa toimipisteissämme.

Voit saada laskun myös suoraan pankkiin verkkolaskuna eli e-laskuna. Jos haluat saada laskusi verkkolaskuna, valitse omassa pankissasi lähettäjäksi Satakunnan hyvinvointialue. Voit tehdä omassa pankissasi myös suoramaksusopimuksen, jolloin lasku veloitetaan tililtäsi eräpäivänä.

Jos et halua verkkolaskua, sinun ei tarvitse tehdä mitään. Lasku tulee paperilaskuna postitse. Jos olet valinnut laskun toimitustavaksi OmaPostin tai Kivran, lasku tulee sinne.

Lue lisää:

Maksa asiakasmaksut ajoissa

Maksa asiakasmaksu viimeistään eräpäivänä. Jos maksua ei ole maksettu, se siirtyy perintätoimiston perittäväksi. Jos et vieläkään maksa asiakasmaksua, se menee ulosottoon.

Asiakasmaksuihin lisätään eräpäivän jälkeen viivästyskorko, jonka määrittelee korkolaki.

Asiakasmaksut ovat suoraan ulosottokelpoisia. Ulosottoon ei siis vaadita käräjäoikeuden päätöstä.

Maksusuunnitelma ja eräpäivän siirto

Jos sinulla on tarvetta siirtää eräpäivää tai laatia maksusuunnitelma, soita laskussa näkyvään puhelinnumeroon. Voit myös ottaa yhteyttä sähköpostilla: laskutuspalvelut@sata.fi. Sähköposti on suojaamaton, joten älä kirjoita sähköpostiin henkilötietojasi. Löydämme tietosi laskun numeron perusteella.

Lue lisää

Lisätietoja asiakasmaksuista löydät alla olevien linkkien kautta.